Sikap keras guru sekolah agama di Britain

SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kana...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Abd Rahman, Saodah
Format: Article
Language:English
Published: Utusan Group 2006
Subjects:
Online Access:http://irep.iium.edu.my/32941/
http://irep.iium.edu.my/32941/
http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf
id iium-32941
recordtype eprints
spelling iium-329412013-11-25T04:05:12Z http://irep.iium.edu.my/32941/ Sikap keras guru sekolah agama di Britain Abd Rahman, Saodah H Social Sciences (General) SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kanak- kanak Islam yang belajar di sekolah agama atau madrasah di Britain mendapat kritikan daripada Ahli Parlimen Islam Britian. Utusan Group 2006-03 Article NonPeerReviewed application/pdf en http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf Abd Rahman, Saodah (2006) Sikap keras guru sekolah agama di Britain. Utusan Malaysia. ISSN - http://blis2.bernama.com/mainHomeBypass.do
repository_type Digital Repository
institution_category Local University
institution International Islamic University Malaysia
building IIUM Repository
collection Online Access
language English
topic H Social Sciences (General)
spellingShingle H Social Sciences (General)
Abd Rahman, Saodah
Sikap keras guru sekolah agama di Britain
description SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kanak- kanak Islam yang belajar di sekolah agama atau madrasah di Britain mendapat kritikan daripada Ahli Parlimen Islam Britian.
format Article
author Abd Rahman, Saodah
author_facet Abd Rahman, Saodah
author_sort Abd Rahman, Saodah
title Sikap keras guru sekolah agama di Britain
title_short Sikap keras guru sekolah agama di Britain
title_full Sikap keras guru sekolah agama di Britain
title_fullStr Sikap keras guru sekolah agama di Britain
title_full_unstemmed Sikap keras guru sekolah agama di Britain
title_sort sikap keras guru sekolah agama di britain
publisher Utusan Group
publishDate 2006
url http://irep.iium.edu.my/32941/
http://irep.iium.edu.my/32941/
http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf
first_indexed 2018-09-07T05:29:01Z
last_indexed 2018-09-07T05:29:01Z
_version_ 1610925360102244352