Sikap keras guru sekolah agama di Britain
SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kana...
Main Author: | |
---|---|
Format: | Article |
Language: | English |
Published: |
Utusan Group
2006
|
Subjects: | |
Online Access: | http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf |
id |
iium-32941 |
---|---|
recordtype |
eprints |
spelling |
iium-329412013-11-25T04:05:12Z http://irep.iium.edu.my/32941/ Sikap keras guru sekolah agama di Britain Abd Rahman, Saodah H Social Sciences (General) SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak. Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap kefahaman kanak-kanak. Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kanak- kanak Islam yang belajar di sekolah agama atau madrasah di Britain mendapat kritikan daripada Ahli Parlimen Islam Britian. Utusan Group 2006-03 Article NonPeerReviewed application/pdf en http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf Abd Rahman, Saodah (2006) Sikap keras guru sekolah agama di Britain. Utusan Malaysia. ISSN - http://blis2.bernama.com/mainHomeBypass.do |
repository_type |
Digital Repository |
institution_category |
Local University |
institution |
International Islamic University Malaysia |
building |
IIUM Repository |
collection |
Online Access |
language |
English |
topic |
H Social Sciences (General) |
spellingShingle |
H Social Sciences (General) Abd Rahman, Saodah Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
description |
SEKOLAH merupakan institusi penting dalam pendidikan kanak-kanak.
Dalam soal pendidikan, Islam amat prihatin terhadap penggunaan psikologi
dan penerapan nilai keagamaan dan akhlak berdasarkan pada tahap
kefahaman kanak-kanak.
Sikap kasar dan keras yang dipertontonkan oleh guru-guru terhadap kanak-
kanak Islam yang belajar di sekolah agama atau madrasah di Britain
mendapat kritikan daripada Ahli Parlimen Islam Britian. |
format |
Article |
author |
Abd Rahman, Saodah |
author_facet |
Abd Rahman, Saodah |
author_sort |
Abd Rahman, Saodah |
title |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
title_short |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
title_full |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
title_fullStr |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
title_full_unstemmed |
Sikap keras guru sekolah agama di Britain |
title_sort |
sikap keras guru sekolah agama di britain |
publisher |
Utusan Group |
publishDate |
2006 |
url |
http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/ http://irep.iium.edu.my/32941/1/Sikap_keras_guru_sekolah_agama_di_Britain.pdf |
first_indexed |
2018-09-07T05:29:01Z |
last_indexed |
2018-09-07T05:29:01Z |
_version_ |
1610925360102244352 |