Penghasilan modul pembelajaran mesin elektrik berasaskan CD interaktif di politeknik
Penggunaan CD interaktif berpotensi untuk meningkatkan kualiti pendidikan terutamanya dalam proses pembelajaran. Ini kerana CD interaktif boleh dijadikan sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer. Maka, kajian berbentuk penilaian ini dijalankan bertujuan untuk menilai tahap kebolehlaksanaan...
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Thesis |
| Language: | English English English |
| Published: |
2003
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/9695/ http://eprints.uthm.edu.my/9695/1/24p%20LATENAZURAINI%20SAARI.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9695/2/LATENAZURAINI%20SAARI%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/9695/3/LATENAZURAINI%20SAARI%20WATERMARK.pdf |
| Summary: | Penggunaan CD interaktif berpotensi untuk meningkatkan kualiti pendidikan
terutamanya dalam proses pembelajaran. Ini kerana CD interaktif boleh dijadikan
sebagai modul pembelajaran berasaskan komputer. Maka, kajian berbentuk
penilaian ini dijalankan bertujuan untuk menilai tahap kebolehlaksanaan dan
kesesuaian Modul Pembelajaran Mesin Elektrik Berasaskan CD Interaktif dapat
membantu pelajar dalam pembelajaran. Responden bagi kajian ini terdiri daripada
42 orang pelajar Sijil Elektrik Kuasa di Politeknik Ungku Omar. Melalui
penggunaan instrumen soal selidik, pengumpulan data adalah berdasarkan kepada
persepsi pelajar terhadap kesesuaian penggunaan Modul Pembelajaran CD Interaktif.
Segala data yang telah dikumpulkan dianalisis dengan menggunakan perisian
''Statistical Packages for Social Sciences' {SPSS) Versi 10.0 yang melibatkan skor
min dan sisihan piawai. Dapatan kajian menunjukkan bahawa tahap
kebolehlaksanaan, isi kandungan, mesra pengguna dan interaktiviti berada pada
tahap yang tinggi. Ini menunjukkan indikator - indikator ini merupakan elemen
yang sesuai dalam penggunaan Modul Pembelajaran CD Interaktif. |
|---|