Kajian kesesuaian cd rom interaktif yang dibina bagi menghasilkan bahan pengajaran teknik dan vokasional
Kemajuan dalam bidang sains dan teknologi masa kini telah banyak membawa perubahan dalam aktiviti manusia seharian terutamanya dalam proses pengajaran dan pembelajaran. Selaras dengan itu kajian ini dijalankan untuk melihat kesesuaian CD ROM Interaktif yang dibina dalam membantu pelajar menghasil...
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Thesis |
| Language: | English English English |
| Published: |
2003
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8768/ http://eprints.uthm.edu.my/8768/1/24p%20SITI%20ZARIDA%20SYED%20NORDIN.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8768/2/SITI%20ZARIDA%20SYED%20NORDIN%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8768/3/SITI%20ZARIDA%20SYED%20NORDIN%20WATERMARK.pdf |
| Summary: | Kemajuan dalam bidang sains dan teknologi masa kini telah banyak membawa
perubahan dalam aktiviti manusia seharian terutamanya dalam proses pengajaran dan
pembelajaran. Selaras dengan itu kajian ini dijalankan untuk melihat kesesuaian CD
ROM Interaktif yang dibina dalam membantu pelajar menghasilkan bahan pengajaran
Teknik dan Vokasional. Aspek kajian ini meliputi rekabentuk antara muka dan interaksi,
kefahaman projek, motivasi dan keselesaan pengguna. Metodologi kajian adalah
berdasarkan kepada soal selidik yang telah diedarkan kepada 30 orang Pelajar Sarjana
Pendidikan Teknik dan Vokasional Semester 01 sesi 2002/2003 KUiTTHO. Merujuk
kepada analisis data, kajian mendapati CD ROM Interaktif yang dihasilkan oleh
penyelidik adalah sesuai dan dapat membantu pelajar dalam menghasilkan bahan
pengajaran Teknik dan Vokasional jika dirujuk dalam Jadual Lendell. |
|---|