Penghasilan modul pembelajaran lukisan kejuruteraan berbantukan komputer (CAD 3D)
Modul pembelajaran dihasilkan untuk memudahkan pelajar menguasai mata pelajaran. Modul pembelajaran, dibentuk berdasarkan kepada kurikulum yang telah diwujudkan untuk memenuhi pasaran pekeijaan. Lukisan Kejuruteraan Berbantukan Komputer adalah salah satu mata pelajaran yang diwujudkan oleh kuriku...
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Thesis |
| Language: | English English English |
| Published: |
2003
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://eprints.uthm.edu.my/8740/ http://eprints.uthm.edu.my/8740/1/24p%20MOHD%20FAUZI%20MOHD%20YUNUS.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8740/2/MOHD%20FAUZI%20MOHD%20YUNUS%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf http://eprints.uthm.edu.my/8740/3/MOHD%20FAUZI%20MOHD%20YUNUS%20WATERMARK.pdf |
| Summary: | Modul pembelajaran dihasilkan untuk memudahkan pelajar menguasai mata
pelajaran. Modul pembelajaran, dibentuk berdasarkan kepada kurikulum yang telah
diwujudkan untuk memenuhi pasaran pekeijaan. Lukisan Kejuruteraan Berbantukan
Komputer adalah salah satu mata pelajaran yang diwujudkan oleh kurikulum. Di
dalam mata pelajaran Lukisan Kejuruteraan Berbantukan Komputer, kemahiran
menggunakan komputer adalah perkara utama. Isi mata pelajaran berkehendakkan
pelajar mengaplikasikan arahan berkomputer untuk menghasilkan lukisan
kejuruteraan yang lengkap. Oleh yang demikian, modul pembelajaran yang
dihasilkan ini adalah untuk membantu pelajar menguasai arahan-arahan di dalam
Lukisan Kejuruteraan Berbantukan Komputer. Dinilai oleh sekumpulan responden
pelajar dan berdasarkan kepada maklumbalas yang diberi, menunjukkan modul
pembelajaran yang dihasilkan boleh digunapakai. Statistik deskriptif digunakan
untuk mengumpul dan menganalisis data hasil kajian. Secara keseluruhannya, modul
pembelajaran ini beijaya menarik minat pelajar untuk mengikuti isi pelajaran.
Namun begitu pembaikan modul ini perlu untuk menjadikannya lebih berkesan dan
menarik. |
|---|