Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000

Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspe...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Ismail, Amirul
Format: Thesis
Language:English
English
English
Published: 2003
Subjects:
Online Access:http://eprints.uthm.edu.my/7607/
http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf
_version_ 1848889153344765952
author Ismail, Amirul
author_facet Ismail, Amirul
author_sort Ismail, Amirul
building UTHM Institutional Repository
collection Online Access
description Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspek mesra pengguna dan juga untuk menentukan kebolehlaksanaan modul yang dihasilkan dalam proses pembelajaran . Responden seramai 46 orang pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik tahun akhir di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn, Pant Raja Batu Pahat. Kajian yang dijalankan ini adalah berbentuk tinjauan. Instrumen dalam kajian ini modul itu sendin dan borang soal selidik. Hasil dapatan kajian ini dianalisis dengan menggunakan pensian Statistical Package For Science (SPSS) versi 11.0 untuk mendapatkan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa modul seperti ini perlu dihasilkan untuk membantu di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 2.77. Modul yang dihasilkan ini mempunyai cin cin mesra pengguna yang sangat memuaskan iai tu skor min 3.15 dan modul ini juga mempunyai kebolehlaksanaan yang sangat memuaskan di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 3.07. Kajian yang dijalankanjuga didapati telah mencapai keseluruhan objektifyang ingin dikaji terhadap modul pembelajaran yang dihasilkan.
first_indexed 2025-11-15T20:21:39Z
format Thesis
id uthm-7607
institution Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
institution_category Local University
language English
English
English
last_indexed 2025-11-15T20:21:39Z
publishDate 2003
recordtype eprints
repository_type Digital Repository
spelling uthm-76072022-08-29T07:37:25Z http://eprints.uthm.edu.my/7607/ Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000 Ismail, Amirul TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering TK7800-8360 Electronics TK7885-7895 Computer engineering. Computer hardware Kajian yang dijalankan adalah untuk membangunkan dan menguji Modul Pembelajaran Mikropemproses Aturcara 68000. Objektifkajian ini adalah untuk menghasilkan modul yang mempunyai reka bentuk yang sesuai untuk proses pembelajaran. Selain itu, kajian ini juga bertujuan untuk menilai modul dan aspek mesra pengguna dan juga untuk menentukan kebolehlaksanaan modul yang dihasilkan dalam proses pembelajaran . Responden seramai 46 orang pelajar Diploma Kejuruteraan Elektrik tahun akhir di Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn, Pant Raja Batu Pahat. Kajian yang dijalankan ini adalah berbentuk tinjauan. Instrumen dalam kajian ini modul itu sendin dan borang soal selidik. Hasil dapatan kajian ini dianalisis dengan menggunakan pensian Statistical Package For Science (SPSS) versi 11.0 untuk mendapatkan skor min. Dapatan kajian menunjukkan bahawa modul seperti ini perlu dihasilkan untuk membantu di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 2.77. Modul yang dihasilkan ini mempunyai cin cin mesra pengguna yang sangat memuaskan iai tu skor min 3.15 dan modul ini juga mempunyai kebolehlaksanaan yang sangat memuaskan di dalam proses pembelajaran pelajar dengan skor min sebanyak 3.07. Kajian yang dijalankanjuga didapati telah mencapai keseluruhan objektifyang ingin dikaji terhadap modul pembelajaran yang dihasilkan. 2003-10 Thesis NonPeerReviewed text en http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf text en http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf Ismail, Amirul (2003) Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000. Masters thesis, Kolej Universiti Teknologi Tun Hussein Onn.
spellingShingle TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering
TK7800-8360 Electronics
TK7885-7895 Computer engineering. Computer hardware
Ismail, Amirul
Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_full Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_fullStr Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_full_unstemmed Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_short Penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
title_sort penghasilan dan penilaian modul pembelajaran aturcara mikropemproses 68000
topic TK Electrical engineering. Electronics Nuclear engineering
TK7800-8360 Electronics
TK7885-7895 Computer engineering. Computer hardware
url http://eprints.uthm.edu.my/7607/
http://eprints.uthm.edu.my/7607/1/24p%20AMIRUL%20ISMAIL.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/2/AMIRUL%20ISMAIL%20COPYRIGHT%20DECLARATION.pdf
http://eprints.uthm.edu.my/7607/3/AMIRUL%20ISMAIL%20WATERMARK.pdf