Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.

Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper meas...

Full description

Bibliographic Details
Main Author: Musa, Rosmawati
Format: Thesis
Language:English
Published: 2008
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/8970/
http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf
_version_ 1848870631538425856
author Musa, Rosmawati
author_facet Musa, Rosmawati
author_sort Musa, Rosmawati
building USM Institutional Repository
collection Online Access
description Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability.
first_indexed 2025-11-15T15:27:15Z
format Thesis
id usm-8970
institution Universiti Sains Malaysia
institution_category Local University
language English
last_indexed 2025-11-15T15:27:15Z
publishDate 2008
recordtype eprints
repository_type Digital Repository
spelling usm-89702013-07-13T04:02:06Z http://eprints.usm.my/8970/ Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch. Musa, Rosmawati L7-991 Education (General) Kebanyakan ujian yang digunakan oleh guru tidak dibina mengikut prosedur pengukuran yang betul. Hasil ujian mungkin memberi maklumat yang kurang sah dan intrepretasi tentang tahap kebolehan murid menjadi kurang tepat. Most of the tests used by school teachers are not developed through proper measurement procedures. Test results might yield informations that have low validity and may lead to misinterpretation of students’ ability. 2008-01 Thesis NonPeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf Musa, Rosmawati (2008) Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch. PhD thesis, Universiti Sains Malaysia.
spellingShingle L7-991 Education (General)
Musa, Rosmawati
Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_full Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_fullStr Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_full_unstemmed Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_short Pengesahan Dan Penggunaan Ujian Matematik Tahun Empat Sekolah Rendah : Analisis Rasch.
title_sort pengesahan dan penggunaan ujian matematik tahun empat sekolah rendah : analisis rasch.
topic L7-991 Education (General)
url http://eprints.usm.my/8970/
http://eprints.usm.my/8970/1/PENGESAHAN_DAN_PENGGUNAAN_UJIAN_MATEMATIK_TAHUN_EMPAT_SEKOLAH_RENDAH.pdf