Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching)

Satu kajian sedang dijalankan untuk mengetahui bagaimana contoh Matematik dipilih, digunakan dan diperbaiki oleh Guru Cemerlang Matematik. Objektif utama kajian ini ialah untuk membina kerangka pengetahuan dan kemahiran pengajaran Guru Cemerlang Matematik dalam percontohan. Artikel ini melaporkan...

Full description

Bibliographic Details
Main Authors: Sulaiman, Faridah, Mohamed, Mohini
Format: Article
Language:English
Published: Penerbit Universiti Sains Malaysia 2012
Subjects:
Online Access:http://eprints.usm.my/34603/
http://eprints.usm.my/34603/1/apjee27_2012_ART_5_%2869-86%29.pdf
_version_ 1848877388425854976
author Sulaiman, Faridah
Mohamed, Mohini
author_facet Sulaiman, Faridah
Mohamed, Mohini
author_sort Sulaiman, Faridah
building USM Institutional Repository
collection Online Access
description Satu kajian sedang dijalankan untuk mengetahui bagaimana contoh Matematik dipilih, digunakan dan diperbaiki oleh Guru Cemerlang Matematik. Objektif utama kajian ini ialah untuk membina kerangka pengetahuan dan kemahiran pengajaran Guru Cemerlang Matematik dalam percontohan. Artikel ini melaporkan sebahagian daripada hasil analisis awal daripada kajian yang sedang dijalankan, iaitu bagaimana Guru Cemerlang Matematik memilih contoh untuk digunakan dalam pengajaran. Kajian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan reka bentuk kajian pelbagai kes. Data-data dikumpulkan dengan menggunakan catatan pra aktif dan pos aktif, pemerhatian serta temu bual. Hasil analisis awal menunjukkan bahawa Guru Cemerlang Matematik yang dikaji memilih contoh dengan menggunakan pelbagai pengetahuan. Kerangka pengetahuan ini membolehkan mereka memilih contoh yang bersesuaian dengan pelajarpelajar mereka
first_indexed 2025-11-15T17:14:39Z
format Article
id usm-34603
institution Universiti Sains Malaysia
institution_category Local University
language English
last_indexed 2025-11-15T17:14:39Z
publishDate 2012
publisher Penerbit Universiti Sains Malaysia
recordtype eprints
repository_type Digital Repository
spelling usm-346032017-05-25T06:12:54Z http://eprints.usm.my/34603/ Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching) Sulaiman, Faridah Mohamed, Mohini LB2300 Higher Education Satu kajian sedang dijalankan untuk mengetahui bagaimana contoh Matematik dipilih, digunakan dan diperbaiki oleh Guru Cemerlang Matematik. Objektif utama kajian ini ialah untuk membina kerangka pengetahuan dan kemahiran pengajaran Guru Cemerlang Matematik dalam percontohan. Artikel ini melaporkan sebahagian daripada hasil analisis awal daripada kajian yang sedang dijalankan, iaitu bagaimana Guru Cemerlang Matematik memilih contoh untuk digunakan dalam pengajaran. Kajian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan reka bentuk kajian pelbagai kes. Data-data dikumpulkan dengan menggunakan catatan pra aktif dan pos aktif, pemerhatian serta temu bual. Hasil analisis awal menunjukkan bahawa Guru Cemerlang Matematik yang dikaji memilih contoh dengan menggunakan pelbagai pengetahuan. Kerangka pengetahuan ini membolehkan mereka memilih contoh yang bersesuaian dengan pelajarpelajar mereka Penerbit Universiti Sains Malaysia 2012 Article PeerReviewed application/pdf en http://eprints.usm.my/34603/1/apjee27_2012_ART_5_%2869-86%29.pdf Sulaiman, Faridah and Mohamed, Mohini (2012) Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching). The Asia Pacific Journal of Educators and Education (formerly known as Journal of Educators and Education), 27 (1). pp. 1-18. ISSN 2289-9057 http://apjee.usm.my/APJEE_27_2012/apjee27_2012_ART%205%20(69-86).pdf
spellingShingle LB2300 Higher Education
Sulaiman, Faridah
Mohamed, Mohini
Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching)
title Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching)
title_full Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching)
title_fullStr Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching)
title_full_unstemmed Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching)
title_short Kerangka Pengetahuan Guru Cemerlang Matematik Dan Bagaimana Ia Digunakan Bagi Memilih Contoh Dalam Pengajaran Matematik (Framework Of Knowledge Of Excellent Mathematics Teachers And How It Is Used To Choose Examples In Mathematics Teaching)
title_sort kerangka pengetahuan guru cemerlang matematik dan bagaimana ia digunakan bagi memilih contoh dalam pengajaran matematik (framework of knowledge of excellent mathematics teachers and how it is used to choose examples in mathematics teaching)
topic LB2300 Higher Education
url http://eprints.usm.my/34603/
http://eprints.usm.my/34603/
http://eprints.usm.my/34603/1/apjee27_2012_ART_5_%2869-86%29.pdf