Creative Movement For Children
Matlamat utama artikel ini adalah untuk menblong para guru. lbubapa dan ahll akademik mengenall dan memahaml akan ciri-ciri utama pergerakan kreatif untuk kanak-kanak. lanya merupakan sebagai pembuka serta pendorong kepada semua bidang pembelajaran dalam proses pendidikan kanak-kanak. Penulis m...
| Main Author: | |
|---|---|
| Format: | Article |
| Language: | English |
| Published: |
Penerbit Universiti Sains Malaysia
1987
|
| Subjects: | |
| Online Access: | http://eprints.usm.my/33735/ http://eprints.usm.my/33735/1/jilid_09_artikel_06.pdf |
| Summary: | Matlamat utama artikel ini adalah untuk menblong para guru.
lbubapa dan ahll akademik mengenall dan memahaml akan
ciri-ciri utama pergerakan kreatif untuk kanak-kanak. lanya merupakan
sebagai pembuka serta pendorong kepada semua bidang
pembelajaran dalam proses pendidikan kanak-kanak. Penulis
memberangsangkan perkembangan fisiologi. kognitif. afektif dan
sosial di kalangan kanak-kanak untuk mengecapi penghldupan
yang dinamik. sihat dan bahagia. Justeru itu. dapat membentuk
seseorang individu yang berkemampuan membuat pilihan dan
pertimbangan yang kritis dan rasional. Kebelakangan lnl, pergerakan
serta penghayatan terhadap kreativiti telah dititikberatkan.
Pengertian pergerakan kreatif untuk kanak-kanak serlngkall
mengelirukan oleh kerana terhadap berbagai takrif. umpamanya,
irama kreatif. |
|---|